На основу Одлуке о начину коришћења површина јавне намене у дане одржавања манифестација и вашара у општини Топола (,,Сл.гласник СО Топола“ 02/2019,13/2019 и 17/2022) а у складу са Програмом локација са распоредом, површином и наменом продаје производа и услуга у дане манифестације и вашара у општини Топола (,,Сл.гласник СО Топола,, 06/2019), Комисија за доделу локација јавне намене за време одржавања манифестација и вашара у Општини Топола, расписује

ОГЛАС

ЗА ДАВАЊЕ У ЗАКУП ЈАВНЕ ПОВРШИНЕ

НА ДАН ВАШАРА  ,,Свети Лука 2024“

Закуподавац Општина Топола, оглашава да се путем прикупљања писмених понуда, издајe у закуп  јавнa површинa за дан одржавања вашара  ,,Свети Лука 2024“, и то:

  • локација 1 – Раскрсница ул. Кнегиње Зорке и Авеније Краља Петра I, површина 53 m²;
  • локација 2 – Авенија Краља Петра I – код библиотеке, површина 140 m²;
  • локација 3 – Угао улица Књегиње Зорке и Булевар Краља Александра (Трг код Општине), локација намењена за: део локације, гледано ка Булевару К.А. (25 m²), намењено за штанд за точење пива са комплетним, наменским мобилијаром-без места за седење и део локације (25 m²), даље уз улицу Књегиње Зорке, намена за линију роштиља без места за седење, укупно 50 m²;
  • локација 4 – Раскрсница Авенија Краља Петра I  и Ђурђевданске – лева страна, површина 220  m²;
  • локација 5 – Авенија Краља Петра I, површина 103 m²;
  • локација 6 – Раскрсница ул. Косте Ј. Јовановића и Авеније Краља Петра I, површина 221 m²;
  • локација 7 – Раскрсница Авенија Краља Петра I  и Ђурђевданске – десна страна, површина 224 m²;
  • локација 8 – ул. Краљице Марије – код рачуноводстава, површина 223 m²;
  • локација 9 – Раскрсница ул. Кнегиње Зорке и Краљице Марије, површина 123 m²;

Писмене понуде се подносе Комисији за спровођење поступка давања у закуп простора на јавним површинама за дан спровођења вашара “Свети Лука 2024”, путем поште или непосредно на писарницу Општине Топола, адреса:  Општинска управа Општине Топола,  ул. Булевар Краља Александра I, број 9,  34310 Топола. Крајњи рок за достављање понуда је 25.10.2024. године до 1000 часова.

Отварање понуда ће се одржати дана 25.10.2024. године са почетком у 1100 часова у згради Визиторског центра у конференцијској сали Туристичке организације „Опленац“ Топола, на адреси Првог Устанка 1 А  34310 Топола.

Понуда се подноси у затвореној коверти са назнаком: „Не отварај – понуда за закуп јавне површине за дан одржавања вашара ,,Свети Лука 2024“ локација бр. ___ – _____________________ (назив локације)“. На полеђини коверте навести назив, адресу понуђача и контакт телефон.

Понуда поднета у отвореној коверти или без јасне назнаке сматраће се неуредном, односно непотпуном и као таква биће одбачена.

Понуда се подноси у слободној форми или на обрасцу закуподавца који се може преузети на интернет страницама Општине Топола, Туристичке организације „Опленац“ или непосредно на адреси закуподавца, и обавезно мора да садржи:

– цену закупа по m2

– доказ о уплати депозита,

– број рачуна на који ће се извршити повраћај депозита,

– за предузетнике: име и презиме предузетника, адресу, ЈМБГ, назив радње, матични број радње;

– за правно лице: назив и седиште правног лица, ПИБ, матични број, као и оверено пуномоћје лица које заступа подносиоца понуде (уколико није заступник).

Подносиоци неблаговремене или непотпуне пријаве, односно понуде не могу учествовати у поступку прикупљања писмених понуда, а непотпуне или неблаговремене понуде се одбацују.

Почетна цена закупа јавне површине износи 600,00 динара по m² по дану. Подносилац понуде је у обавези да јавну површину закупи за дан трајања вашара, односно 31.10.2024. године.

Депозит у јавном надмeтању износи 20% укупне цене закупа локације за коју је подносилац понуде заинтересован и исти се уплаћује на рачун осталих прихода Општине Топола  бр. 840-714565843-77,  позив на бр. 86-101 по моделу 97.

Положени депозит ће се вратити учесницима, који не буду остварили право у року од 10 (десет) дана од дана отварања понуда, док ће се депозит учесника који буде успео у јавном надметању урачунати у накнаду.

Закупац је у обавези да користи предметни локацијски простор у складу са наменом давања у закуп.

Избор најповољнијег понуђача врши се применом критеријума највише понуђене закупнине.

Уколико два или више понуђача понуде исти износ закупнине, Комисија ће позвати понуђаче који су понудили исти износ закупнине да у року од три дана од дана пријема позива, доставе нову писмену затворену понуду, са увећаним износом закупнине у односу на претходно дату понуду, а које понуде ће комисија отворити и утврдити најповољнијег понуђача.

Уколико понуђачи из претходног става у року од три дана не доставе нову понуду, односно ако су понуђачи доставили понуду са истоветном закупнином, комисија задржава право да избор најповољнијег понуђача изврши по слободном уверењу.

Комисија је овлашћена да започне поступак слободне погодбе у случају да се за неку од слободних јавних површина не појави заинтересовано лице, у случају одустанка понуђача, односно лице које је већ закључило уговор, као и у случају непостојања прихватљиве понуде за закуп.

Сматра се да је јавно надметање успело у случају (кумулативно):

– постојања најмање једне благовремене, прихватљиве и потпуне пријаве на основу које се подносилац региструје и

– ако подносилац пријаве прихвати почетну цену.

Уколико понуђач одустане од понуде, не закључи уговор, односно не уплати уговорену цену у предвиђеном року губи право на повраћај депозита и право да буде закупац јавне површине за дан вашара ,,Свети Лука 2024 у наредне три године. У овом случају закључивање уговора ће бити понуђено наредном најповољнијем понуђачу.

Разгледање локације је могуће сваког радног дана од 1000 до 1400 часова за време трајања предметног конкурса за давање у закуп.

Ближе информације у вези огласа могу се добити у Туристичкој организацији „Опленац“ Топола, Служба  Инфо центра. Контакт особа: Мирослав Јевтић, тел: 034/ 6 814-172

Sveti Luka-Layout1

Sveti Luka-Layout2

Sveti Luka-Layout3

Sveti Luka-Layout4

Sveti Luka-Layout5

Sveti Luka-Layout6

Sveti Luka-Layout7

Sveti Luka-Layout8

Sveti Luka-Layout9

Број два – До победе

Топола, 20. октобар – Јасна Вуковић, председница општине Топола, примила је у кабинету Општинске управе децу из Тополе која ће учествовати на такмичењу “Србија у ритму Европе”. Пријем је уједно представљао и био знак подршке припремама за такмичење које ће се ове године 28. октобра одржати у Кикинди, а директно од 21 час преносити на ТВ Прва. Тополу ће у Кикинди представљати: Наталија Николић, Нађа Дукић, Лана Вељковић и Данило Мирковић. Нумера коју ће извести је We well rave, којом је Кaleen на последњем такмичењу за песму Евровизије бранила боје Аустрије.

Председница Вуковић је изразила понос због труда и талента који деца показују. Истакла је важност оваквих манифестација за промоцију културе и уметности. Деца су представила део свог програма, а председница општине им је пожелела много среће и успеха на такмичењу.

-За мене је ово једна од омиљених активности од како сам на било којој функцији у општини – рекла је председница општине додајући да је ово трећа година учешћа Тополе са познатим лицима-учесницима, мислећи на Наталију и Нађу и два појачања – Лану и Данила. “Са великим задовољством идемо у Кикинду. Са пуно очекивања и пуно наде да можемо да направимо још бољи успех него претходне две године. Прве године када смо учествовали представљали смо Аустрију и посрећило нам се као неком ко је приви пут тамо. Ушли смо у топ пет. Прошле године смо тај пласман поправили. Ево нас, очекујемо да ћемо бити можда други, а замислите срећу ако бисмо успели да фестивал доведемо у Тополу.” – истакла је Јасна Вуковић и позвала и суграђане и грађане суседних општина који немају своје представнике да подрже децу Тополе која ће на такмичењу наступити под редним бројем два. 

Наталија Николић која је са Нађом Дукић учествовала и на претходним такмичењима,  је рекла да припреме увелико трају већ око 6 месеци. “Напорно се спремамо и радимо. Успут смо радили на костимима, на кореографији, на вокалу.” Додала је да имају велика очекивања у Кикинди “и надамо се да ћемо успети да се пласирамо у првих 7. Ове године првих 7 пролази у велико Гранд финале”. Казала је и да је нумера коју пева врло захтевна, али и да је све добро увежбано и да ће проћи без проблема.

-Припреме, да су тешке јесу, напорне јесу, али уз помоћ другара и наше председнице и координатора и осталих екипа мислим да ће све то бити како треба, да ће бити прелепо искуство – некако у даху  је рекла Нађа Дукић уз подсећање да екипа из Тополе наступа друга по реду у понедељак, 28. октобра од 21 час на ТВ Прва.

Лани Вељковић и Данилу Мирковићу је ово прво учешће на такмичењу “Србија у ритму Европе”. Лана се бави балетом и иде у балетску школу, док се Данило бави фолклором. Обоје истичу значај и искуство Наталије и Нађе у овом дивном такмичењу које поред великих личних очекивања, представља и изузетну прилику за упознавање и дружење са осталим учесницима манифестације.   

Председница општине им је на крају дружења уручила скромне поклоне и у име читаве екипе позвала грађане да у понедељак, 28. октобра, гласају за овај диван тим из Тополе: “Број два. До победе.” и обећала да ће их и сама бодрити из публике.

Оснаживањем за боље сутра

Топола, 20. октобар – У летњој башти ресторана “Језеро” реализован је пројекат “Оснаживањем за боље сутра” који спроводи Удружење Ратних војних инвалида и породица погинулих бораца (РВИППБ) општине Топола, а који је од стране Општине Топола финансиран. Координатор пројекта је био Жељко Стојадиновић, председник Удружења и менаџер пројекта Наташа Божовић из Завода за очување менталног здравља Крагујевац. Циљ пројекта је очување и унапређивање менталног здравља РВИ, ППБ и чланова породица преминулих ратних инвалида. У склопу активности су била предавања о заштити менталног здравља као и три надметања – риболов, пуцање из серијске ваздушне пушке и бацање пикада. Најбољим такмичарима уручене су медаље за постигнуте резултате, а захвалнице појединцима и установама за пружену помоћ у реализацији пројекта. У име Општине Топола захвалницу је примила председница општине Јасна Вуковић. Учесници су били РВИ, ППБ, припадници органа безбедности и војне полиције из Тополе, Крагујевца, Прибоја и Селевца. Поред ових учесника учешће су узела и деца из Удружења МНРО “Загрљај” из Тополе.

Фото: ТВ “Вожд” Топола

70. година постојања ДВД „Опленац“

Прилог novinice.rs

На основу Одлуке о начину коришћења површина јавне намене у дане одржавања манифестација и вашара у општини Топола (,,Службени гласник СО Топола“, број 2/2019, 13/2019 и 17/2022) Комисија за доделу локација јавне намене за време одржавања вашара и манифестација у Тополи објављује

ЈАВНИ  ПОЗИВ

за учешће на Вашару ,,Свети Лука,, 2024. године

 

            Позивају се заинтересована лица да узму учешће у излагању робе и услуге за одржавање Вашара „Свети Лука“ на дан 31.10.2024. године.

Продаја производа и услуга вршиће се из привремених монтажних објеката и то: тезги,  павиљона, монтажних киоска и другог покретног мобилијара.

Контакт особе: Мирослав Јевтић тел: 064/ 861-4290 и

Ђорђе Глигоријевић 062/702973.

Топола

Дана:21.10.2024. године                      

 

На основу Закона о потврђивању споразума о зајму (Пројекат „Чиста енергија и енергетска ефикасности за грађане у Србији“) између Републике Србије и Међународне банке за обнову и развој („Службени гласник РС – Међународни уговориˮ, број 6/22), Уговора о суфинансирању програма енергетске санације породичних кућа и станова који спроводи општина Топола, број уговора заведен код Општине Топола: 40-25/2024-05-II од 16.05.2024. године и број уговора заведен код МРЕ РС: 001601402 2024/6 од 16.05.2024. године, чл. 18. и 19. Правилника о суфинансирању мера енергетске санације, породичних кућа и станова у оквиру пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасности за грађане у Србији“, Уредбе о енергетски угроженом купцу („Сл . гласник РС“, бр. 137/22, 46/23, 93/23, 103/23, 116/23) као и Јавног позива за учешће директних корисника (привредних субјеката) у спровођењу мера енергетске санације  породичних кућа и станова на територији општине Топола број: 020-670/2023-05-II од 23.08.2023. године и одлуке општине Топола о расписивању јавног позива за суфинансирање мера енергетске санације породичних кућа и становаенергетски угрожених купацакоје ће реализовати привредни субјекти по Јавном позиву за учешће директних корисника (привредних субјеката) у спровођењу мера енергетске санације  породичних кућа и станова на територији општине Топола, број 020-741/2023-05-III од 25.09.2023. године,  објављује се

ЈАВНИ ПОЗИВ

Енергетски угроженим купцима за суфинансирање мера енергетске санације породичних кућа и станова у власништву на територији општине Топола за 2024. годину

У складу са чл. 18. и 19.  Правилникарасписује се Јавни позив енергетски угроженим купцима за суфинансирање мера енергетске санације породичних кућа и станова на територији општине Топола  за 2024. годину (у даљем тексту: Јавни позив). Мере енергетске санације спроводе се кроз сарадњу са привредним субјектима који се баве производњом, услугама и радовима на енергетској санацији стамбених објеката.

Циљ спровођења мера енергетске санације породичних кућа и станова је унапређење енергетске ефикасности стамбених објеката грађана који имају статус енергетски угрожених купацана територији општине Топола.

I. ПРЕДМЕТ СУФИНАНСИРАЊA МЕРА ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈE

Предмет Јавног позива је спровођење појединачних мера:

1) замена спољних прозора и врата и других транспарентних елемената термичког омотача

Ова мера обухвата и пратећу опрему за прозоре/врата, као што су окапнице, прозорске даске, ролетне, капци и др, као и пратеће грађевинске радове на демонтажи и правилној монтажи прозора/врата, као што је демонтажа старих прозора/врата и одвоз на депонију, правилна монтажа прозора, обрада око прозора/врата гипс-картон плочама, глетовање, обрада ивица и кречење око прозора/врата са унутрашње стране зида.

1) Спољна столарија са следећим минималним техничким карактеристикама (U-коефицијент пролаза топлоте):

– U≤ 1.3 W/m2К за комплетан порзор ( када је атест рађен за цео склоп стакла и рама );

– U≤ 1.3 W/m2К за остакљење прозора и балконских врата ( када је атест рађен за транспарентнт површине );

– U≤ 1.3 W/m2К за профиле прозора и балконских врата( када је атест рађен за рам );

– U≤ 1.6 W/m2К за врата ка негрејаним просторима;

2) постављања термичке изолације спољних зидова, подова на тлу и осталих делова термичког омотача према негрејаном простору

У оквиру ове мере могуће је извршити набавку и уградњу материјала за термичку изолацију спољних зидова/подова са свим слојевима потребним за употребу као што су лепкови, рабиц мрежица, фолије, цементна кошуљица, хидроизолација, завршни слој зида или пода. Овом мером је неопходно испунити следеће критеријуме енергетске ефикасности:

– Минимална дебљина термичке изолације на спољним зидовима мора износити 10 cm, осим ако не постоји техничка могућност да се постави та дебљина изолације;

3) постављања термичке изолације испод кровног покривача или таванице

У оквиру ове мере могуће је извршити и уградњу и набавку материјала за термичку изолацију крова или таванице изнад грејаног простора, Ова мера може обухватити, у случају да је оштећен кровни покривач и хидроизолациони кровни систем, и грађевинске радове на замени хидроизолације и других слојева кровног покривача, као и лимарске радове, али не и радове на замени конструктивних елемената крова.

Овом мером је неопходно испунити следеће критеријуме енергетске ефикасности:

– Минимална дебљина термичке изолације крова или таванице изнад грејаног простора мора износити 20 cm, осим ако не постоји техничка могућност да се постави та дебљина изолације;

4) замене постојећег грејача простора на чврсто гориво, течно гориво, природни гас* или електричну енергију (котао или пећ) ефикаснијим котлом на_гас,

У оквиру ове мере могуће је извршити замену постојећег грејача простора и набавку и  инсталацију ефикаснијег котла на природни гас. Овом мером није предвиђено финансирање уградње гасне инсталације.

Овом мером је неопходно испунити следеће критеријуме енергетске ефикасности:

– Минимални степен корисности котла (грејача простора) који користи природни гас мора бити најмање 90%. Котао мора бити опремљен прописима предвиђеним функцијама сигурности и функцијом аутоматске регулације, као што је регулација температуре у разводном воду и слично;

НАПОМЕНА:

* Могуће је извршити замену постојећег котла на природан гаскоји је уграђен у периоду дужем од 15 година од дана објављивања овог Јавног позива. Замена може бити извршена искључиво набавком и  инсталацијом кондензационог котла на природни гас са минималним степеном корисности једнаким 100%.

 

5) замене постојећег грејача простора на чврсто гориво, течно горивоили електричну енергију (котао или пећ) ефикаснијим котлом на биомасу

У оквиру ове мере могуће је извршити замену постојећег грејача простора и набавку и инсталацију ефикаснијег котла на биомасу (дрвни пелет, брикет, сечка). У примени ове мере следећи критеријум енергетске ефикасности мора бити испуњен:

– Минимални степен корисности котла на биомасу (грејач простора) (дрвни пелет, брикет, сечка) мора бити најмање 85%. Котао мора бити опремљен прописима предвиђеним функцијама сигурности и функцијом аутоматске регулације, као што је регулација температуре у разводном воду и слично;

6) уградња топлотних пумпи**

У оквиру ове мере предвиђена је уградња следећих топлотних пумпи: ваздух-ваздух. При примени ове мере није обавезна замена постојећег котла или пећи. Топлотна пумпа мора да има минимални SCOP (сезонски коефицијент грејања)према извору топлотне енергије:

– Ваздух, више од 3,4;

** НАПОМЕНА:

Примена ове мере је омогућена само домаћинствима која се греју на електричну енергију или угаљ.

7) замене постојеће или уградња нове цевне мреже, грејних тела и пратећег прибора.

Ова мера се састоји од замене/уградње: (i) електронски регулисаних циркулационих пумпи, (ii) изолације цевне мреже, (iii) грејних тела као што су радијатори, „fan-coil“ апарати, цеви подног грејања и сл., (iv) система регулације и контролних уређаја (балансних вентила, разделника, регулатора протока) и, (v) уређаја за мерење топлоте, као што су калориметри. Обавезна је уградња термостатских вентила на грејним телима. Овом мером може бити обухваћена фреонска инсталације „мулти-сплит“ система са директном експанзијом, ако се врши у комбинацији са мером из става 1, тачка 6) тј. уградњом топлотне пумпе ваздух-ваздух. Ова мера се може применити само заједно са неком од појединачних мера из става 1, тачка 4) или5) или 6) изовог одељка;

8) Израда техничке документацијепрема важећој законској регулативи

Све наведене мере су примењиве за породичне куће, а за станове се могу применити само мере наведене под тачкама 1), 4), 6) и 7).

II.КОРИСНИЦИ  И УСЛОВИ ПРИЈАВЕ НА ЈАВНИ ПОЗИВ

Крајњи корисници бесповратних средстава су грађаникоји испуњавају следеће услове:

1)             да  имају статус Енергетски угроженог купца на основу чланова 3, 6, 7 и 8 Уредбе о Енергетски угроженом купцу(„Сл . гласник РС“, бр. 137/22, 46/23, 93/2023, 103/23, 116/23);

2)             да је породична кућа или стан који пријављују за енергетску санацију (у даљем тексту објекат)легално изграђен;

3)             дасу власници објекта или je власник објекта члан уже породице, тј.брачни друг, дете, брат, сестра, родитељ, деда, баба, усвојилац, усвојеник или старатељ;

4)             да станују у објекту.

III. ВИСИНА БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА

Укупнa бесповратна средства које општина Топола заједно са средствима Министарства додељује путем овог позива износе 1.000.000,00 динара.

Општина има право да повећа износ бесповратних средстава из става 1. овог одељка у складу са уговором о суфинансирању програма енергетске санацијe закљученим са Министарством рударства и енергетике.

За сваку од мера енергетске санације ограничена су максимална укупна средства подстицаја, а крајњи корисник је дужан да обезбеди разлику до пуног износа укупне вредности

Максимални удео бесповратних средстава за појединачне мере из одељка I. Јавног позива износи до 90% од укупне вредности пројекта.

Крајњи корисник се може пријавити искључиво за једну самосталну меру (самосталне мере су наведене у поглављуI. тач. 1-6)

Табела 1. – Максимални износи бесповратних средстава по мерама енергетске ефикасности  за породичне куће

 

МЕРЕ ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ из одељка I. Јавног позива МАКСИМАЛНИ ИЗНОСИ БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Појединачна мера (макс.90%)
1) Замена спољних прозора и врата 360.000
2) Изолација фасаде 540.000
3) Изолација крова 306.000
4) Уградња котла на гас 162.000
5) Уградња котла на пелет 234.000
6) Уградња топлотне пумпе:
a) Ваздух-ваздух 270.000
7)*  Замена или уградња нове инсталације 270.000
8)** Израда техничке документације
a) Идејни пројекат енергетске санације ( архитектура/машинство ) 45,000
б) Елаборат енергетске ефикасности пре и после енергетске санације 45,000
в) Технички опис и попис радова 18,000
г) Сертификат о енергетским својствима пре санације 22,500
д) Катастарско топографски план 27,000
ђ) Сертификат о енергетским својствима после санације 22,500

Напомене:

*Мера замена или уградња нове инсталације грејања не може бити примењена самостално већ искључиво уз неку од мера 4) или 5).

** Мера израде техничке документације не може бити примењена самостално, већ искључиво уз неку од мера 1)-6). Мера израде техничке документације може се састојати из више наведених делова а)-ђ) према важећој законској регулативи.Крајњи корисник је у обавези да достави Комисији израђену техничку документацију у електронској форми ради архивирања и извештавања Јединици за имплементацију Пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасности за грађане у Србији“ образовану од стране Министарства рударства и енергетике (у даљем тексту: ЈИП).

Табела 2. – Максимални износи бесповратних средстава по мерама енергетске ефикасности  за станове

МЕРЕ ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ из одељка I. Јавног позива МАКСИМАЛНИ ИЗНОСИ БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА
Појединачна мера (макс.90%)
1) Замена спољних прозора и врата 324.000
2) Уградња котла на гас 162.000
3) Уградња топлотне пумпе:
a) Ваздух-ваздух 270.000
4)*  Замена или уградња нове инсталације 162.000
5)** Израда техничке документације
a) Идејни пројекат енергетске санације ( архитектура/машинство ) 45,000
б) Елаборат енергетске ефикасности пре и после енергетске санације 45,000
в) Технички опис и попис радова 18,000
г) Сертификат о енергетским својствима пре санације 22,500
д) Катастарско топографски план 27,000
ђ) Сертификат о енергетским својствима после санације 22,500

Напомене:

*Мера замена или уградња нове инсталације грејања не може бити примењена самостално већ искључиво уз неку од мера 2)и 3).

** Мера израде техничке документације не може бити примењена самостално, већ искључиво уз неку од мера 1), 2) и3).Мера израде техничке документације може се састојати из више наведених делова а)-ђ) према важећој законској регулативи. Крајњи корисник је у обавези да достави Комисији израђену техничку документацију у електронској форми ради архивирања и извештавања ЈИП.

Износ бесповратних средстава се израчунава на основу максималног удела бесповратних средстава (90%), али не може бити већи од наведених максималних износа тих средстава по мерама из Табеле 1. и Табеле 2.

  1. IV. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУ БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА ПОДСТИЦАЈА ЗА ЕНЕРГЕТСКУ САНАЦИЈУ СТАМБЕНИХ ОБЈЕКТА

Област енергетске ефикасности у зградарству регулисана је Законом о планирању и изградњи и пратећим правилницима.

Уколико стамбени објекат има два или више власника, пријаву подноси један од власника уз писану сагласност осталих власника. Сутерени чији је фасадни зид обложен каменом или сличним материјалом не морају се термички изоловати.

Двојни објекти различитих власника као и објекти у низу третирају се као засебни објекти.

За меру из поглавља I. тачкa 1)Јавног позива средства ће се одобравати за замену комплетне или појединачне дотрајале столарије  са челичним или дрвеним профилима.

Средства се неће одобравати за набавку улазних врата стамбених објеката која не одвајају грејани од негрејаног простора.

За меру из поглавља I. тачкa 4) Јавног позива, средства подстицаја се могу доделити искључиво ако постоји решење о одобрењу извођења радова или неки други акт којим надлежни орган одобрава извођење радова на унутрашњој гасној инсталацији до новог котла који се уграђује.

Неће се одобравати додела бесповратних средстава за замену постојећих грејача простора (котао и пећ) на на биомасу (пелет, брикет и сечка) новим грејачем на исти енергент.

Средства се неће одобравати за енергетску санацију пословног простора или било каквог другог нестамбеног простора.

Крајњи корисник има право да поднесе само једну пријаву, при чему пријава може обухватити више појединачних објеката, на истој локацији и на истој катастарској парцели.

У случају једностраног раскида тројног уговора са привредним субјектом и градом/општином од стране крајњег корисника, крајњи корисник губи право поновног конкурисања за добијање бесповратних средстава у оквиру Пројекта ,,Чиста енергија и енергетска ефикасност за грађане Србије”, осим у случају када је уговор раскинут због одбијања захтева привредног субјекта да се повећа износ предрачуна из пријаве на Јавни позив или других околности које су довеле до раскида, а на које крајњи корисник није могао да утиче.

Крајњем кориснику се могу доделити највише два пута бесповратна средства у оквиру Пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасности за грађане у Србији“.

У случају смрти власника, односно подносиоца пријаве за доделу бесповратних средстава, право преузимања уговорних обавеза могу остварити законски наследници на основу оставинског решења

V.НЕПРИХВАТЉИВИ ТРОШКОВИ

Неприхватљиви трошкови – Трошкови који неће бити финансирани овим јавним позивом су:

  • трошкови радова, набавка материјала и опрема који настану пре првог обиласка комисије за реализацију мера енергетске санације града/општине (у даљем тесту: Комисија);
  • трошкови који су у вези са набавком опреме: царински и административни трошкови;
  • трошкови у вези са одобравањем и спровођењем кредитног задужења: трошкови одобравања кредита, трошкови камата, трошкови кредитног бироа, трошкови осигурања кредита и сл;
  • рефундација трошкова за већ набављену опрему и извршене услуге (плаћене или испоручене);
  • трошкови за набавку опреме коју крајњи корисник сам производи или услуге које извршава.

Други трошкове који нису у складу са мерама енергетске санације.

VI. ОБАВЕЗНА ДОКУМЕНТАЦИЈА УЗ ПРИЈАВУ НА ЈАВНИ ПОЗИВ

Пријава на јавни позив обавезно садржи:

  • потписан и попуњен Пријавни образац за суфинасирање мера енергетске ефикасности (Прилог 1) са попуњеним подацима о меримерама за коју се конкурише и о стању грађевинских (фасадних) елемената и грејног система објекта;
  • доказ о власништву:
    • Извод из листа непокретности/ уговор о купопродаји/уговор о поклону/правноснажно оставинско решење или други одговарајући документ из кога се несумњиво може утврдити власник објекта,
  • Уколико више лица имају право сусвојине на објекту, потребно је доставити изјаве сагласности свих сувласника објекта, приликом пријаве,
  • доказ о легалности објекта:
  • Употребна дозвола, или
  • Решење о озакоњењу, или
  • Извод из листа непокретности из кога произилази да је објекат уписан у складу са прописима о изградњи;
  • Уверење одељења надлежног за имовинско-правне послове ЈЛС/извод из листа непокретности да је објекат изграђен пре доношења прописа о изградњи објекта.
  • Уверење/Пријава о пребивалишту којим се доказује да крајњи корисник станује у објекту;
  • У случају да крајњи корисник није власник објекта, доказ да је члан уже породице;
  • фотокопија личне карте или очитана лична карта подносиоца пријаве;
  • За меру из поглавља I. тачкa 4) Јавног позива решење о одобрењу извођења радова или неки други акт којим надлежни орган одобрава извођење радова на унутрашњој гасној инсталацији до новог котла који се уграђује;
  • За меру из поглавља I. тачкa 4) Јавног позива уколико се врши замена постојећег котла, документ (гарантни лист, рачун, фотографија типске плочице на уређају или друго) који недвосмислено доказује на основу датуме производње или уградње  да је уграђен у периоду дужем од 15 година од дана објављивања овог Јавног позива;
  • предмер и предрачун/ профактура за материјал и опрему са уградњом издата од привредног субјекта са листе директних корисника (привредних субјеката) коју је објавило/ла Град/Општина, издата након објављивања јавног позива, као и атесте/извештаје који доказују испуњеност минималних услова енергетске ефикасности из одељка I.;

Напомена: грађани нису у обавези да достављају документацију која је јавно доступна (нпр. Извод из листа непокретности и решење о статусу енергетски угроженог купца).

VII.ПРЕУЗИМАЊЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ ЗА ЈАВНИ ПОЗИВ

Конкурсна документација за Јавни позив може се преузети на интернет страници Општине Топола,www.topola.rs, или на пријавници општине.

VIII. МЕСТО И РОК ДОСТАВЈЬАЊА ПРИЈАВА

Јавни позив ће трајати до утрошка средстава, а најдуже до 31.12.2024. године.

Попуњени, потписани и одштампани пријавни образац и документација из поглавља VI. Јавног позива достављају се у затвореној коверти са назнаком:

„ПРИЈАВА ЗА ЈАВНИ ПОЗИВ енергетски угроженим купцима за суфинансирање мера енергетске санације породичних кућа и станова на територији општина за 2024. годину – НЕ ОТВАРАТИ”, са пуном адресом пошиљаоца на полеђини коверте.

Подношење пријава започиње десетог дана од дана објављивања Јавног позива, с тим да се дан  објављивања не урачуна у овај рок, а уколико  десети дан од дана објављивања Јавног позива пада у недељу или други дан када се по закону не ради, пријаве се подносе првог наредног радног дана, тачније од 29.10.2024. године.

Све пријаве које се поднесу пре 29.10.2024. године се неће узимати у разматрање.

За све додатне информације и обавештења у вези Јавног позива можете се обратити на контакт телефон 064/8614110 и електронску адресу: e-mail: gradjevinskainspekcija@topola.com.

Сва питања и одговори биће објављени на интернет страници Општине.

IX. УТВРЂИВАЊЕ ИСПУЊЕНОСТИ УСЛОВА ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА

Комисија утврђује испуњеност услова за доделу бесповратних средстава на основу прегледа поднете документације из поглавља VI. Јавног позива и теренског обиласка ради увида у стање објекта и проверу података у пријави на Јавни позив.

Бесповратна средства се додељују према критеријуму редоследа пријемапријава(узима се у обзир датум и време пријема пријаве) које у складу са ставом 1. овог одељка испуњавају услове Јавног позива.

У току поступка утврђивања испуњености услова Комисија може од подносиоца пријаве, према потреби, затражити додатну документацију и информације.

X. ОДОБРАВАЊЕ БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ

Комисија решењем утврђује испуњеност услова за доделу средстава и обавештава подносиоце пријава.

На решење из става 1. овог члана којим је утврђено да нису испуњени услови за доделу бесповратних средстава, подносилац пријаве има право приговора Комисији у року од осам дана од дана пријема решења.

Комисија је дужна да одлучи по приговорима из става 2. овог члана у року од 15 дана од дана пријема приговора.

У случају одбијања приговора из става 2. овог члана подносилац пријаве има право да поднесе приговор  већу града/општине у року од 8 дана од дана пријема одлуке по приговору из става 2. овог члана и о томе обавести Јединицу за имплементацију Пројекта „Чиста енергија и енергетска ефикасности за грађане у Србији“ образовану од стране Министарства рударства и енергетике (у даљем тексту: ЈИП).

Општинско веће је дужно да одлучи по приговорима из става 4. овог члана у року од 15 дана од дана пријема приговора.

Одлука општинског већа је коначна.

Листа домаћинстава којима су решењем из става 1. овог члана одобрена средства за финансирање програма биће објављена на интернет страници:www.topola.rs.

  1. НАЧИН РЕАЛИЗАЦИЈЕ ДОДЕЉЕНИХ СРЕДСТАВА

Комисија ће обезбедити активну комуникацију са ЈИП и одговарати на захтеве у смислу обезбеђивања примене стандарда Међународне банке за обнову и развој у испуњавању обавеза јединице локалне самоуправе (градске општине) дефинисаних у следећим документима:

  • „Правилник о раду на пројекту“;
  • „План ангажовања заинтересованих страна“;
  • „План преузимања обавеза из области животне средине и социјалних питања (ESCP)“;
  • „Оквир за управљање заштитом животне средине и социјалним утицајима пројекта (ESMF)“;

5)„Контролна листа плана за управљање животном средином и социјалним питањима (ESMP)“Сва документа су доступна на интернет страници Министарства: (https://www.mre.gov.rs/tekst/2206/dokumenta.php и

6) „Жалбени механизам за Пројекат“.

Након  донетог решења из поглавља X. став 1. Јавног позива којим се одобравају средства за финансирање пројеката енергетске санације потписује се тројни уговори између општине/града, привредног субјекта и домаћинства о реализацији пројекта енергетске санације.

Општина ће вршити пренос средстава искључиво привредним субјектима, а не домаћинствима, након што домаћинство уплати привредном субјекту целокупну своју обавезу и након завршетка реализације пројекта енергетске санације, односно након изведених радова на објекту.Услов да се пренесу средства привредном субјекту из става 4. овог поглавља је извештај Комисије о обиласку објекта након завршених радова који треба да утврди да ли су радови изведени како је предвиђено предмером и предрачуном који је домаћинство предало приликом пријаве на овај јавни позив.

Прилог 1 – Пријавни образац

Позив за учешће у јавној расправи о Нацрту Одлуке о другој измени и допуни Одлуке о буџету Општине Топола за 2024. годину

 

 

Датум: 14.10.2024. године,

Поштоване грађанке и грађани,

Општина Топола у процесу израде Одлуке о другој измени и допуни Одлуке о буџету Општине Топола за 2024. година, након прибављених података, анкетирања и консултација са релевантним друштвеним групама, институцијама и удружењима грађана организује догађај јавне расправе о Нацрту Одлуке о другој измени и допуни Одлуке о буџету Општине Топола, на коме ће представити Нацрт Одлуке.

 

На догађај јавне расправе се позивају представници стручне јавности, представници организација цивилног друштва, предузетника, представници установа/служби,Месне заједнице као и сви заинтересовани грађани и грађанке Општине Топола.

 

Користимо ову прилику да Вас позовемо да присуствујете догађају јавне расправе дана      15.10.2024.године, од 14,00 часова до 15,00 часова, дана 16.10.2024. године, од 7,30 часова до 9,00 часова у просторији Скупштинске сале општине Топола, број 20, ул.Булевар Краља Александра I број 9 у Тополи.

 

Програм јавне расправе садржи:

 

  • Уводну реч,
  • Представљање Нацрта Одлуке о другој измени и допуни Одлуке о буџету Општине Топола за 2024. годину,
  • Дискусија и закључак.

 

Са Нацртом Одлуке о другојј измени и допуни Одлуке о буџету Општине Топола за 2024. годину можете се упознати на званичном сајту општине Тополаwww.topola.rs

 

Имајући у виду аспект транспарентности, потребно је да ако имате коментаре, примедбе, сугестије и друго мишљење исте пошаљете (у слободној форми), са кратким образложењем на следеће електронске адресе најдаље до 16.10.2024. године ( 09,00 сати):

 

javnarasprava@topola.com

sekretarso@topola.com

jasnamiljkovic@topola.com

margaretazivanovic@topola.com

ler@topola.com

lpa@topola.com

inspektor@topola.com

 

или предате у писаној форми на писарници општине Топола најдаље до 16.10.2024.године (09,00 часова).

 

На основу ваших предлога, примедби и сугестија Радна група за спровођење јавне расправе сачиниће извештај о спроведеној јавној расправи.

 

На овај начин Општина Топола укључује грађане и грађанке у процес израде Нацрта Одлуке о другој измени и допуни Одлуке о буџету Општине Топола за 2024. годину као најважнијег документа који израђује и усваја локална самоуправа.

 

С поштовањем,

 

Радна група за спровођење Јавне расправе

О Нацрту Одлуке о другој измени и допуни Одлуке о буџету

Општине Топола за 2024. годину

 

                                                                       

                                                                                                           

 

Друга измена и допуна Одлуке о буџету за 2024.годину

Образложење друге измене и допуне Одлуке о буџету за 2024. године

1. записник – шљивовица

2. записник – воћне ракије

3. записник – вино 2023

Концерт Иване Јордан
Публика је вечерас уживала у наступу Иване Јордан. Диван глас, избор песама, а зашто не рећи и стас, били су онај шлаг на торти – јагода на шлагу за сам крај овогодишње манифестације – 61. Опленачке бербе.
Триплет
Зачин фолклорном извођењу на 61. Опленачкој берби представљао је Триплет. Овогодишњи учесници били су: КУД “Тент” – Обреновац, КУД “Седмица” – Угриновци и КУД “Опленац” – Топола.