Кликом до трпезе
Центар за равномерни регионални развој у сарадњи са партнерима и сарадницима – Удружењем жена “Опленац” и Туристичком организацијом “Опленац” Топола, организовао је данас у Визиторском центру конференцију за медије како би упознао јавност са циљевима и очекиваним резултатима пројекта “Плодови опленачких газдинстава на клик до трпезе”. Иницијатива је део Регионалног програма локалне демократије на западном Балкану 2 (ReLOaD2), који финансира Европска унија а спроводи Програм Уједињених нација (UNDP). Присутнима су се на конференцији обратили: Владимир Радојковић, председник општине Топола, Ванеса Белкић, извршна директорка Центра за равномерни регионални развој из Београда и Снежана Маринковић, председница Удружења жена “Опленац” Топола.
У Тополи се од средине октобра ове године спроводи пројекат “Плодови опленачких газдинстава на клик до трпезе” чији је циљ подршка дигиталној трансформацији пословања малих пољопривредних газдинстава чији су носиоци жене, као и успешном пласману њихових домаћих производа на онлајн тржиште. Пољопривреднице из Тополе које су носиоци регистрованог пољопривредног газдинства, као и оне које су радно ангажоване у газдинствима регистрованим на друго лице, могу постати кориснице једног или више видова техничке подршке, која ће им бити на располагању до маја 2023. године. За избор корисница расписан је јавни позив, а више детаља доступно је на следећем линку: https://centrir.org/javni-poziv-za-pruzenje-tehnicke-podrske-poljoprivrednicama-za-plasman-domacih-proizvoda-na-onlajn-trziste/
Одабране пољопривреднице ће похађати четири практичне радионице на којима ће стећи основна знања и вештине неопходне за продају домаћих производа преко интернета и друштвених мрежа. Посебан вид подршке ће добити 15 пољопривредних газдинстава која имају годове домаће производе, што укључује: креирање или редизајн Фејсбук странице или Инстаграм профила; укључивање у тренутно најпосећенију Фејсбук групу за трговину домаћим производима – “Мали произвођачи хране у Србији”, професионално фотографисање производа и припрему приче о газдинству за постављање на друштвене мреже; набавку амбалаже (тегле, флаше), графички дизајн и штампу етикета за амбалажу, као и испитивање хемијске и микробиолошке исправности домаћих производа у сертификованим лабораторијама.