Поводом завршетка прве фазе санације и рекултивације депоније Торови у Тополи, председник Скупштине општине Драган Јовановић издао је саопштење следеће садржине:
„Данас, у четвртак, 5.12.2024. године, је завршена прва фаза санације и рекултивације депоније Торови у Тополи. Следеће године, када се заврши друга фаза рекултивације, овде ће бити зелена површина. Ово је једини овакав пример у Шумадији и можда најважнији пројекат у последњих 20 година у Тополи. Овај пројекат ће непосредно утицати, не само на мештане који живе у непосредном окружењу бивше депоније, већ и на здравље популације у нашој општини. Захваљујем се извођачима што су испоштовали рок, као и свим сарадницима који су учествовали у реализацији овог пројекта. У понедељак, 09.12., истиче уговор за односење смећа са сеоског подручја. Нема потребе за паником. До краја јануара долази нови оператер. Села ће се и у том вакуму од одласка старог па до доласка новог чистити. Тај период се неће фактурисати грађанима. Захваљујем се Марку Попадић, директору Чистоће Београд који ће нам пружити помоћ, као и колегама из Горњег Милановца, Јагодине (одељење у Смедеревској Паланци) , Аранђеловца и наравно , комуналном предузећу Топола. Локални буџет ће бити усвојен 17.12. и након тога се расписује јавни позив за најповољнијег понуђача који ће нам пружати услугу депоновања комуналног отпада са подручја општине Топола у наредној години. У претходне две године, то је био ПВВ Јагодина, а након јавне набавке ћемо видети ко ће то бити у 2025. години. Видимо се.“
Инклузивно образовање у пракси:
Резултати општине Топола Инклузивно образовање стратешки је циљ Републике Србије и као такво део је Стратегије развоја образовања и
васпитања Републике Србије до 2030. године на националном, регионалном и локалном нивоу. Полазна тачка је национална политика инклузивног образовања, а политике општине Топола полазе од националних стратешких циљева и своје мере усклађују са њима.
Инклузивно образовање, као стратешки циљ Министарства просвете, подржава и пројекат „Унапређени равноправни приступ и завршавање
предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно“, а који реализују Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније, како би се остварила додатна подршка за децу из осетљивих група.
На територији општине Топола, где живи велики број деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, општина Топола у сарадњи са ОШ „Карађорђе“ и Удружењем за помоћ МНРО „Загрљај“ Топола спроводи низ активности у циљу унапређења инклузивног образовања.
Кључни постигнути резултати настали у оквиру пројекта „Учимо сви заједно“ су:
· формирање Мреже подршке инклузивном образовању која активно ради на унапређењу положаја деце са сметњама у развоју у општини Топола
· организоване су четири угледне радионице „Инвалидитет није неспособност“ за четири групе ученика и серија радионица за родитеље на тему прихватања различитости
· реализоване су и забавне и едукативне Игре без граница и тематски дани, са циљем подстицања интеракције и дружења деце са сметњама у развоју и њихових вршњака
· покренута је и медијска кампања са циљем подизања свести јавности о значају инклузивног образовања, која је обухватила три билборда са мотивационим порукама и трибину „Мој допринос инклузији“ којој је присуствовало 44 учесника Уз додатне материјале, објаве на
друштвеним мрежама и преко локалних медија, шира јавност такође је информисана о постигнутим резултатима.
Кроз активности локалних институција општине Топола, најосетљивија деца и млади на територији општине имају прилику да остваре свој пуни потенцијал. Комплетни смо само када смо сви заједно и учимо онда када учимо сви заједно.
Инклузивно образовање на територији општине Топола: Размишљајмо и радимо инклузивно
Квалитетно, доступно и праведно образовање основно је право сваког детета. Како би оно било реализовано, образовни систем дужан је да уважава индивидуалне могућности и ситуације у којима се налази свако дете. Ово значи да деца, која се из било ког разлога сматрају припадницима „осетљиве групе“, ни у ком случају не смеју бити изостављена.
Управо из овог разлога, циљ инклузивног образовања је да омогући сваком детету, подједнаку шансу за квалитетно образовање без дискриминације, како би у потпуности остварило своје потенцијале. Овај приступ подразумева укључивање сваког детета у вршњачку заједницу, начин рада прилагођен потребама сваког детета као и додатну образовну подршку у ситуацијама када је она потребна. На тај начин, руше се предрасуде и стереотипи и елиминише дискриминација, а сваком детету пружа се прилика да расте и развија се. Кроз своје разноврсне надлежности, јединице локалне самоуправе приступ инклузивном образовању могу да прилагоде својим најосетљивијим заједницама, детаљно пратећи планирање, реализацију и евалуацију потребних мера подршке.
Инклузивно образовање је кључна вредност нашег образовног система.
Полазна тачка овог система је национална политика инклузивног образовања, а политике општине Топола полазе од националних стратешких циљева и своје мере усклађују са њима. Кроз приступ који уважава развојне капацитете и потенцијале сваког детета, инклузивно образовање омогућава детету да оствари свој пуни потенцијал. Како би се овај циљ остварио и како би инклузивно образовање постало универзални принцип на ком се заснива систем образовања и васпитања у Србији, спроводи се и пројекат „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно“. Овај пројекат који спроводе Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније, настоји да омогући равноправни приступ образовању за децу из свих осетљивих група, што се реализује кроз унапређење система и квалитета образовања као и сарадњу актера на националном и
локалном нивоу.
Општина Топола препознала је значај инклузивног образовања и улогу пројекта и као једна од 20 ЈЛС, придружила се пројекту „Учимо сви
заједно“.
„Размишљајмо и радимо инклузивно“ је слоган под којим се спроводи низ активности у општини у оквиру пројекта „Учимо сви заједно“. У оквиру пројекта се, између осталог, организују заједничке активности за децу са сметњама у развоју и њихове вршњаке (игре без граница, приредбе, тематски дани), одржавају се радионице за родитеље, формира се Мрежа подршке инклузивном образовању уз промотивну кампању у локалним медијима.
Активности спроводе општина Топола у сарадњи са ОШ „Карађорђе“ и Удружењем за помоћ МНРО „Загрљај“ Топола.
Кроз поменуте активности у општини Топола, препознају се потребе и цене различитости све деце, чиме се ствара осећај припадања и добробити за све, док су родитељи информисани и оснажени да подрже дете. Само различити смо комплетни и као што азбуку чине различита слова, сва деца, „Од А до Ш“, треба да буду прихваћена у школској и локалној заједници и друштву уопште како би била равноправна и остварила свој пуни потенцијал.
Кључна улога институција општине Топола у подршци инклузивном образовању
На територији општине живи велики број деце са сметњама у развоју и инвалидитетом. Деци и младима из осетљивих група неопходна је подршка у виду обезбеђивања основних животних потреба, подршке у учењу, као и психосоцијална подршка како би превазишли изазове са којима се суочавају, попут сиромаштва, изолације и дискриминације. Важно је да постоји систем који пружа редовну и квалитетну подршку, како би сваком детету било доступно квалитетно образовање на које свако дете има право без обзира на околности у којима одраста. Полазна тачка овог система је национална политика инклузивног образовања, а политике општине Топола полазе од националних стратешких циљева и своје мере усклађују са њима.
Са циљем даљег унапређивања квалитета инклузивног образовања, општина, у партнерству са ОШ „Карађорђе“ и Удружењем за помоћ МНРО „Загрљај“ Топола учествују у пројекту „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно “, а који спроводе Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније.
Спровођењем активности у општини Топола, општина Топола ствара могућности за напредовање деце предшколског и школског узраста, доприносећи не само њиховом развоју већ и оснаживању породица на територији општине. Само различити смо комплетни, као што азбуку чине само сва различита слова. Активности општине Топола подстичу заједништво, поштовање различитости и неговање вредности инклузивног образовања и социјалне инклузије.