Инклузивно образовање у пракси:
Резултати општине Топола Инклузивно образовање стратешки је циљ Републике Србије и као такво део је Стратегије развоја образовања и
васпитања Републике Србије до 2030. године на националном, регионалном и локалном нивоу. Полазна тачка је национална политика инклузивног образовања, а политике општине Топола полазе од националних стратешких циљева и своје мере усклађују са њима.
Инклузивно образовање, као стратешки циљ Министарства просвете, подржава и пројекат „Унапређени равноправни приступ и завршавање
предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно“, а који реализују Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније, како би се остварила додатна подршка за децу из осетљивих група.
На територији општине Топола, где живи велики број деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, општина Топола у сарадњи са ОШ „Карађорђе“ и Удружењем за помоћ МНРО „Загрљај“ Топола спроводи низ активности у циљу унапређења инклузивног образовања.
Кључни постигнути резултати настали у оквиру пројекта „Учимо сви заједно“ су:
· формирање Мреже подршке инклузивном образовању која активно ради на унапређењу положаја деце са сметњама у развоју у општини Топола
· организоване су четири угледне радионице „Инвалидитет није неспособност“ за четири групе ученика и серија радионица за родитеље на тему прихватања различитости
· реализоване су и забавне и едукативне Игре без граница и тематски дани, са циљем подстицања интеракције и дружења деце са сметњама у развоју и њихових вршњака
· покренута је и медијска кампања са циљем подизања свести јавности о значају инклузивног образовања, која је обухватила три билборда са мотивационим порукама и трибину „Мој допринос инклузији“ којој је присуствовало 44 учесника Уз додатне материјале, објаве на
друштвеним мрежама и преко локалних медија, шира јавност такође је информисана о постигнутим резултатима.
Кроз активности локалних институција општине Топола, најосетљивија деца и млади на територији општине имају прилику да остваре свој пуни потенцијал. Комплетни смо само када смо сви заједно и учимо онда када учимо сви заједно.