Оно што вреди, то и траје
Бројни вокални извођачи народне музике увеличали су синоћ прославу 30 година постојања ОП-ТОП радија из Тополе. Концерту је претходила додела плакета које је уручио власник радија Томислав Тома Илић, заслужним појединцима за дугогодишњу подршку у раду, међу којима и председници општине Јасни Вуковић и председнику Скупштине општине и народном посланику Драгану Јовановићу.
Дечији фестивал фолклора
Аплаузе на отвореној сцени Винског трга побрали су извођачи Дечијег фестивала фолклора: КУД Прело – Рабровац, КУД Љубомир Ивановић Геџа – Ковачевац, КУД Електрошумадија – Аранђеловац, КУД Наш завичај – Севојно и домаћин КУД Опленац – Топола.
Званично отворена 61. Опленачка берба
Пуцањ топа абердара и песма Обраше се виногради означиле су почетак Опленачке бербе, привредно туристичке манифестације која се у Тополи одржава по 61. пут.
Овогодишњу манифестацију званично је, у врло надахнутом и емотивном говору, отворио Никола Селаковић, министар културе у Влади Републике Србије. Присутне грађане бројне угледне личности нашег друштвеног и политичког живота поздравила је председница општине Топола, Јасна Вуковић, пожелевши им, у тродневном трајању манифестације, пријатан боравак у граду подно Опленца. У културно уметничком делу програма наступили су фолклорни ансамбли КУД Опленац из Тополе и КУД Наш завичај из Севојна.
Свечано обележен завршетак прве фазе реконструкције Краљевог подрума
У оквиру Краљеве винарије у Тополи, данас је свечано обележен завршетак прве фазе радова на реконструкцији Краљевог подрума.
Прва фаза радова на обнови овог културног и историјског здања урађена је у сарадњи општине Топола и пројекта “ЕУ за културно наслеђе и туризам” који финансирају Европска унија и Влада Савезне Републике Немачке, а спроводи Немачка организација за међународну сарадњу GIZ.
На свечаности су се присутнима обратили Никола Селаковић, министар културе у Влади Републике Србије, Урош Кандић, државни секретар у Министарству туризма и омладине, Емануел Жофре, шеф Делегације и амбасадор Европске уније у Републици Србији, Анке Конрад, амбасадорка Немачке у Србији, Јасна Вуковић, председница општине Топола. Угледне госте су са детаљима реконструкције упознали народни посланик Драган Јовановић и директор Задужбине краља Петра I, Драган Рељић. Фолклорним извођењем свечаност је увеличао КУД Опленац из Тополе.
Реконструкција је обухватила адаптацију, санацију и ревитализацију објекта који има богато културно-историјско наслеђе – Задужбине краља Петра I Карађорђевића – Комплекс Краљеве винарије. Реконструисани су кровови, урађени су архитектонско – грађевински радови и поправљене енергетске и хидро инсталације. Наставак радова усмерен на уређење ентеријера Краљеве винарије одвијаће се у оквиру другог пројекта који ће такође финансирати Европска унија.
Краљеву винарију подигао је краљ Александар I Карађорђевић 1931. године као једну од најсавременијих винарија на Балкану. Од 2007. године винарија поново производи вино искључиво из сопствених винограда, а поседује и музеј и подземну винотеку са 280 флаша вина велике вредности.

Бал под маскама
Традиционални дечији бал под маскама морао је, због временских прилика, уместо улицама Тополе да се одржи у Предшколској установи “Софија Ристић”. Слаткише малишанима поделиле су председница општине Јасна Вуковић и заменица председнице Јелена Јовановић.
Захвалнице за професионалан рад
У раним јутарњим часовима, 25. јуна, дежурна екипа Дома здравља Свети Ђорђе у Тополи на преглед прима пацијента са болом у грудима. У току прегледа и дијагностике, пацијент губи свест и долази до срчаног застоја! Захваљујући великом знању, медицинским вештинама и доброј опремљености службе Хитне медицинске помоћи (ХМП), пацијент је успешно реанимиран и транспортован у Клинички центар Крагујевац. Данас опорављен тај млади човек, води сасвим нормалан живот са својом породицом.
Тим поводом, у просторијама Дома здравља Свети Ђорђе данас су свечано, уз пригодне поклоне, уручене захвалнице екипи Хитне медицинске помоћи која је радила ту ноћ, за самопрегоран, ангажован, стручан и пожртвован рад. Свечаности су испред Општине Топола присуствовали Јелена Јовановић, заменица председника општине и помоћник председника општине Драган Манојловић.
Захвалнице су добили: Медицинска сестра Милица Станимировић, медицинска сестра Ђурђевић Нађа, доктор Миодраг Лукић, доктор Горан Ђорђевић и возач Иван Гајић.
Вршилац дужности др Валентина Пајић са својим сарадницима донела је одлуку да овакве професионалне подвиге посебно награди. Она је нагласила да је ово први пут да се додељује признање овакве врсте, али да ће убудуће овакви видови професионалне сатисфакције бити сигурно практиковани.
Обележено 90 година од смрти краља Александра I Карађорђевића
Литургија са парастосом, полагање венаца на гроб краља Александра I Карађорђевића, изложба посвећена њему у част и откривање његове спомен бисте, обележили су данашњи дан у Тополи.
Обележавање 90 година од трагичне смрти краља Александра I Карађорђевића у Марсељу, у цркви Светог Ђорђа на Опленцу, започело је Светом архијерејском литургијом и парастосом који је служио Шумадијски митрополит Јован, уз саслужење свештенства Опленачког намесништва. Централну државну церемонију полагања венаца и одавања почасти краљу Александру предводио је председник Владе Републике Србије Милош Вучевић. Венце на гроб положили су и ЊКВ Александар II Карађорђевић са породицом, представници Војске Србије, председница општине Топола, Јасна Вуковић, управник Задужбине краља Петра I, Драган Рељић као и представници бројних институција, организација и борачких удружења грађана.
Са говорнице, окупљеним грађанима и званичницима обратили су се ЊКВ Александар II Карађорђевић и премијер Србије Милош Вучевић.
ЊКВ Александар II је подсетио на трагичан дан који је пресудно утицао на даљи ток историје и то не само наше земље, већ и Европе и света. Југославија је пре девет деценија изгубила великог краља и визионара, а породица супруга и оца онда када им је највише требао, тако да је атентат у Марсељу био трагедија државе коју је водио и породице која је остала за њим. Истакао је и тежњу краља Александра ка остварењу циља уједињења малих народа Балкана коју је управо Марсејски атентат спречио.
Председник српске Владе, Милош Вучевић је са говорнице поручио да је смрт краља Александра суштински први пуцањ Другог светског рата.
-Зато данас, баш на данашњи дан треба причати о краљу Александру и то причати тако да нас сви чују. Баш данас треба јавно да дамо оцену његовог дела пред нама самима, али и целим светом – рекао је премијер.
-Тероризам и убијање од стране нациста и фашиста постаје од тог дана свакодневница Европе. Попустљивост над наци-фашизмом у Европи коштаће цео свет више милиона живота, истакао је председник Владе и указао на то да нулту тачку тог зла, које ће захватити цео свет, представља смрт Александра I Карађорђевића.
Он је подсетио и на покушаје прекрајања и заборављања наше историје. Рекао је да је српска историја избрисана, маргинализована и бачена у заборав, тако да је све обесмишљено како би наш народ заборавио на свој национални интерес и понос. Оценио је да је у нашем колективном памћењу и колективном дискурсу мало свести о великим и светски значајним догађајима који су потекли директно од српског народа.
-То констатујем са жаљењем, али и са великом жељом да ту лошу праксу променимо, поручио је Милош Вучевић.
У галерији Куће краља Петра I отворена је и пригодна изложба са личним предметима, писмима и фотографијама краља Александра I. Откривена је и освештана и спомен биста краљa Југославије недалеко од виле Карађорђевића на Опленцу коју је израдио Небојша Савовић Нес, академски вајар. Бисту су заједнички открили ЊКВ Александар II Карађорђевић, премијер Србије Милош Вучевић и Немања Старовић, министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.

 ПРОГРАМ 61. ОПЛЕНАЧКЕ БЕРБЕ И САБОРА ИЗВОРНОГ НАРОДНОГ СТВАРАЛАШТВА – ТОПОЛА 2024

  

ПЕТАК и СУБОТА – 04 и 05. ОКТОБАР 2024.

11.00 – XX  Међународно оцењивање вина и ракија – Краљевска винарија

 

ПЕТАК – 11. ОКТОБАР 2024.

 

10.00 – Дечји маскенбал – ПУ „Софија Ристић“ Топола – Винска улица

10.30 – Позоришна представа за децу „Шљиварски бој“ – Вински трг

11.30 – Наступ дечјег хора „Крцко Орашчић“ Аранђеловац – Вински трг

13.00 – Свечано отварање 61. Опленачке бербе Топола 2024.
Позорница на отвореном у Карађорђевом граду*

14.00 – 17.00 – Дечји фестивал фолклора – Вински трг

(КУД Опленац и пет гостујућих дечјих ансамбала)

19.00 – 22.00 – 30 година ОП-ТОП радија – Концерт народне музике под покровитељством Општине Топола и Општине Младеновац – Вински трг

 

СУБОТА –  12. ОКТОБАР 2024.

 

10.00 – Отварање 14. националне изложбе паса свих раса – Кинолошко друштво “Карађорђе” Топола –  Фудбалско игралиште, село Жабаре

11.00 – Отварање Изложбе грожђа, воћа и осталих пољопривредних производа
Средња школа “Краљ Петар I“ – Винска улица

11.00 – 12.00 – Концерт изворних певачких група – Вински трг

(старије мушке и женске певачке групе из Србије и Републике Српске)

12.00 – 15.00 –  Концерт КУД – ова из Србије и региона – Вински трг

(Концерт извођачких ансамбала из Србије, Аустрије и Републике Српске)

14.30 – Дефиле учесника Сабора изворног народног стваралаштва од Опленца до Карађорђевог града

15.00 – Свечано отварање Сабора изворног народног стваралаштва

(Наступ изворних група из Србије, Републике Српске и Црне Горе)

Позорница на отвореном у Карађорђевом граду*

20.00 – Концерт Хариса Џиновића – Вински трг

 

 

 

НЕДЕЉА – 13. ОКТОБАР 2024.

10.00 – Свечана додела награда  са 20.  Међународног оцењивања вина и ракија – Вински трг

11.00 – Свечане доделе награда у различитим категоријама  – Вински трг

12.00 – XIII  Сусрети младих певачких група – Вински трг

(селектор Др Јелена Јовановић, етномузиколог)

13.30 – Радионица традиционалног певања рудничког краја, Ивана Тодоровић, етномузиколог са групом „Црнућанка“ – сала Културног центра

13.00 – 15.00 – Концерт фолклорних ансамбала – Вински трг

15.00 – 16.30 – ТРИПЛЕТ – (Концерт КУД Опленац, КУД Тент – Обреновац и КУД Седмица – Угриновци)  –  Вински трг

19.00 – Концерт Иване Јордан

Ватромет

* У случају кише програм Отварања манифестације Опленачке бербе и Сабора изворног народног стваралаштва биће одржан  у сали биоскопа Културног центра – Топола

Већ традиционално, Међународно оцењивање вина и ракија представља увертиру одржавању привредно-туристичке манифестације Опленачка берба која се ове године, 11, 12. и 13. октобра, одржава по 61. пут.
У петак и суботу, 4. и 5. октобра у Краљевом подруму одржано је 20. Међународно оцењивање вина и ракија – Опленац фест. Јасна Вуковић, председница општине Топола и помоћник председнице Добрица Сремчевић посетили су такмичење и комисији пожелели успешан рад. За оцењивање ракија стигло је више од 140 узорака, а за оцењивање вина 38. Жири је и овога пута био састављен од еминентних стручњака: професори Нинослав Никићевић и Веле Тешевић за жестока пића, а Слободан Јовић и Александар Петровић за оцењивање вина. Свечана додела награда најуспешнијима одржаће се на централној бини Опленачке бербе на Винском тргу у недељу, 13. октобра, у 10 часова.

 На основу члана 33. став 2.Закона о јавној својини („Сл. гласник РС“, бр. 72/2011, 88/2013, 105/2014, 104/2016 – др.закон, 108/2016, 113/2017 и 95/2018), чланова 29. и 30. Одлуке о прибављању, располагању и управљању стварима у јавној својини општине Топола („Сл. Гласник СО Топола“ бр. 03/2019),Извештаја комисије за попис нефинансијске имовине у сталним средствима и залихама број: 416-9/2024-01 од 24.01.2024.године и Одлуке Општинског већа општине Топола број: 416-30/2024-05-III од 28.03.2024. године, Комисија за спровођење поступка прикупљања писмених понуда образована решењем председника Општине Топола бр. 020-226/2024-05-II од 15.05.2024. године, објављује

ЈАВНИ ПОЗИВ

  

  1. Продавац –Општина Топола позива све заинтересоване понуђаче да припреме и поднесу писмену понуду у складу са условима одређеним у овом јавном позиву.
  2. Предмет поступка је продаја отпадних електронских и електричних уређаја, који настаје у редовном пословању Општине Топола у виду секундарних сировина из објеката Општине Топола. Секундарне сировине које су предмет овог поступка представљају опасан отпад и дате су у спецификацији у обрасцу понуде која је саставни део овог позива.

3.Отуђење секундарних сировина спроводи се у поступку прикупљања писмених понуда.Почетна цена по којој се секундарне сировине продају за каблове износи 47 дин/кг, а за остали отпад 18 дин/кг.

  1. Рок за подношење понуда је 8 дана од дана објављивања на сајту Општине Топола www.topola.rs. Јавни позив ће се објавити и на огласној табли Општинске управе Општине Топола и средству јавног информисања-ИФМ радију.Понуда се сматра благовременом уколико је достављена продавцу до 10.10.2024.године до 11:00 часова на писарници продавца на адреси Булевар краља Александра I бр. 9.

5.Понуда се подноси на адресу: Општина Топола, Булевар краља Александра I бр. 9, непосредно на писарницу или путем поште с тим да уколико се понуда шаље путем поште обавезно је да иста пристигне у време назначено у тачки 4. овог позива.

6.Понуђач подноси понуду у затвореној коверти и на полеђини коверте наводи свој тачан назив и адресу. Понуђач је обавезан да на коверти назначи следеће:« ПОНУДА ЗА ОТКУП ОПАСНОГ ОТПАДА У ВИДУ СЕКУНДАРНИХ СИРОВИНА- НЕ ОТВАРАТИ ».Понуду која се не достави на назначен начин комисија продавца неће разматрати,као ни понуду која стигне у оштећеној коверти.

7.Ако је понуда поднета по истеку рока (датума и сата) одређеног у позиву, сматраће се неблаговременом. Све неблаговремено поднете понуде продавац ће, по окончању поступка отварања понуда, вратити неотворене понуђачима, са назнаком да су поднете

неблаговремено. Комисија продавца ће разматрати само исправне понуде, односно понуде које испуњавају услове из овог позива и уз које су достављени докази прописани овим позивом. Неисправне понуде комисија неће даље разматрати, већ ће их одбацити.

  1. Поступак отварања понуда ће се спровести 10.10.2024.године у 11:00 часова у просторијама Општине Топола, канцеларија бр.19. Поступак отварања понуда је јаван. Јавност подразумева могућност присуства представника понуђача који су поднели понуду, а који пре почетка поступка морају предати посебно писмено овлашћење за присуство поступку отварања понуда, оверено печатом и потписом овлашћеног лица.
  2. Критеријум за оцењивање понуда је: НАЈВИША ЦЕНА(највећи збир јед. цена из спецификације понуде). Уколико се на основу критеријума за оцењивање понуда, а због истог броја пондера два или више понуђача, не може извршити рангирање прихватљивих понуда, предност има понуђач који понуди краћи рок исплате.Рок за доношење одлуке о додели уговора у предметном поступку је 8 (осам) дана од дана отварања понуда.
  3. Преузимање секундарних сировина вршиће се по динамици продавца на локацији опредељеној од стране продавца.Тачна тежина секундарних сировина биће утврђена приликом преузимања мерењем на баждареној ваги, уз присуство овлашћених представника продавца и купца о чему ће се саставити појединачни документи (записници о преузетој количини/мерни листови/одваге).Рок преузимања сировина: не дужи од 7 дана од дана упућивања налога/позива продавца. Купац има обавезу да изврши претходну најаву продавцу када ће започети са преузимањем секундарних сировина најкасније два дана пре доласка на локацију преузимања, са остављањем података о возилу и лицима која ће вршити преузимање.

11.Преузимање и транспорт врше се наменским возилом за предметне секундарне сировине које обезбеђује купац.Купац врши плаћање на основу издате фактуре у року не дужем од десет (10) дана од дана издавања фактуре, у којој је потврђена количина преузетих сировина.

12.Купац се обавезује да ће при извршењу уговора поступати у складу са правилима струке ипозитивним прописима и да ће у вези секундарних сировина извршити све обавезе прописане важећим прописима о заштити животне средине, о поступању са опасним отпадним материјама, као и прописима о условима и начину, разврставања, паковања транспорта и чувања предметних секундарних сировина.Купац је у обавези да обезбеди баждарену вагу за вршење мерења секундарних сировина у месту преузимања сировина, да обезбеди транспорт секундарних сировина, да обезбеди утовар и истовар секундарних сировина, као и да покрије све остале зависне трошкове.

13.Право на учествовање у поступку и достављање понуда имају сва правна лица и предузетници који испуњавају следеће услове:

13.1.да је регистрован код надлежног органа, односно уписан у одговарајући регистар.

13.2.да је при састављању понуде изричито наведено да је понуђач поштовао обавезе које произилазе из важећих прописа о заштити на раду, запошљавању и условима рада,заштити животне средине, као и да нема забрану обављања делатности која је на снази увреме подношења понуда.

13.3.да располаже неопходним техничким капацитетом потребним за транспорт секундарних сировина које су предмет продаје.

13.4.да има важеће дозволе надлежног органа за управљање (сакупљање, транспорт, складиштење) отпадом који је предмет купопродаје, као и да са предметним отпадом поступа у складу са важећом дозволом и законском регулативом која регулише поступање са опасним отпадом.

14.Испуњеност услова за учешће у поступку за тачке13.1., 13.2. и 13.3. понуђач доказује достављањем Изјаве којом под пуном материјалном и моралном одговорношћу потврђује да испуњава услове за учешће у поступку (прилог 2.).Изјава мора да буде потписана од стране овлашћеног лица понуђача.Уколико Изјаву потписује лице које није уписано у регистар као овлашћено за заступање,потребно је уз понуду доставити овлашћење за потписивање.Испуњеност услова за учешће у поступку за тачку13.4. позива понуђач доказује достављањем копија важећих дозвола надлежног органа за управљање (сакупљање, транспорт, складиштење) отпадом који је предмет купопродаје.

Напомена:

Понуда мора да садржи образац понуде (прилог 1), изјаву из тачке 14. позива (прилог 2), дозволу надлежног органа из тачке 12.4. позива.

Председник комисије

Виолета Говедарица

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРИЛОГ 1.                                       ОБРАЗАЦ ПОНУДЕ

 

Назив поступка: Продаја отпадних електронских и електричних уређаја, који настаје у редовном пословању Oпштине Топола у виду секундарних сировина из објеката Oпштине Топола.

Понуда понуђача број ____________ од ___________2024.године.

 

ПОДАЦИ О ПОНУЂАЧУ

Назив понуђача

 

Адреса

 
Овлашћено лице за заступање и потписивање уговора  

Телефон

 

Електронска адреса

 

Жиро рачун

 

Банка

 

Матични број

 

ПИБ

 

 

СПЕЦИФИКАЦИЈAПОНУДЕ

 

 

Р.б.

 

 

Назив

 

Јед. мере

 

Јед. цена по килограму

1. Каблови       кг  
 

2.

Остала канцеларијска опрема

(рачунари, монитори, тастатуре, штампачи, скенери и сл.)

кг

 
                         Укупан збир јединичних цена без ПДВ-а:  
                                                                                        ПДВ:  

У цену је урачуната цена транспорта, утовара-истовара, мерење као и све остали зависни трошкови у вези са преузетим отпадним материјалом.

Рок плаћања:________________ (не дуже од 10 дана).

Датум:                                                МП                              Потпис овлашћеног лица

                                                                                                            ______________________

ПРИЛОГ 2.

 

ИЗЈАВА

О ИСПУЊЕНОСТИ УСЛОВА ЗА УЧЕШЋЕ У ПОСТУПКУ

 

Назив поступка: продаја отпадних електронских и електричних уређаја (опасан отпад), који настаје у редовном пословању Општине Тополау виду секундарних сировина из објекатаОпштине Топола.

ИЗЈАВА

 

Понуђач___________________________________________________________________

___________________________________________________________________________(навести назив понуђача и адресу), потврђује под пуном моралном,материјалном и кривичном одговорношћу да за наведени откуп секундарних сировина

испуњава услове и захтеве утврђене у јавном позиву, односно:

  1. понуђач је регистрован код надлежног органа, односно уписан у одговарајући регистар;
  2. при састављању понуде понуђач јепоштовао обавезе којепроизилазе из важећих прописа о заштити на раду, запошљавању и условима рада,заштити животне срединеи нема забрану обављања делатности која је на снази увреме подношења понуде.
  3. понуђач располаже неопходним техничким капацитетом потребним за транспорт секундарних сировина које су предмет продаје.
  4. понуђач има важеће дозволе надлежног органа за управљање (сакупљање, транспорт, складиштење) отпадом који је предмет купопродаје, и са предметнимотпадом поступаће у складу са важећом дозволом и законском регулативом која регулишепоступање са опасним отпадом.

Уз ову Изјаву, достављамо копијe важећих дозвола надлежног органа за управљање

(сакупљање, транспорт, складиштење) отпадом који је предмет купопродаје.

Датум:                                                МП                              Потпис овлашћеног лица

______________________